Tip Harungi Cinta Berlainan Usia | - Blog Hanz -
Breaking News
recent

Tip Harungi Cinta Berlainan Usia






Cinta berlainan usia, sejauh mana ia pergi?
Bila dibilang cinta itu buta pasti ramai yang mengatakan ya! Siapa boleh sangkal kuasa cinta kerana ada yang sanggup  meredah lautan api demi membuktikan keagungan cinta.
Cabaran dan dugaan melayari bahtera cinta sememangnya banyak menguji kesabaran. Kepercayaan dan keyakinan itu adalah kunci bagi memastikan hubungan itu kekal hingga ke akhirnya. Eh! kongsikan tip untuk menjalinkan hubungan cinta bersama mereka yang berlainan usia.

Kepercayaan
Percaya itu penting dalam apa jua perkara. Seperti  menjalinkan hubungan perlukan kepercayaan yang utuh tidak kira pihak lelaki mahupun perempuan. Bagaimana untuk terus mempercayai? Ya, tanya saja pada hati kerana gerak hati ibarat raja yang tidak pernah menipu.

Sama-sama Membantu
Bantuan itu bukan sahaja datangnya dari berapa banyak nilai kudrat malah ia adalah kombinasi dari keikhlasan dan juga effort untuk sama-sama menyelesaikan masalah. Berlainan usia merupakan cabaran dari memahami minat dan juga pendapat kerana generasi yang berbeza.  Oleh itu, terapkan nilai bantu-membantu kerana ia adalah usaha untuk mengenali pasangan anda.

Memahami
Kadang kala sukar untuk memahami pasangan yang berlainan usia. Kekangan masa juga adalah punca utama berlakunya pergaduhan. Bagi yang memilih untuk melayari cinta berbeza usia. Elakkan untuk melakukan aktiviti seperti mana anda masih solo kerana pasangan anda lebih matang dan mementingkan perkara melibatkan masa depan. Oleh itu, formula untuk  tangani hatinya adalah jalani perhubungan seperti orang dewasa.

Tulus Berbicara
Pernah orang dulu berkata. Lidah kita jika tidak di jaga ibarat tajamnya tajamnya bilah pisau. Begitu juga dengan cara percakapan kita. Jika pasangan anda lebih lanjut usia berbanding anda , elakkan untuk bercakap perkara yang sensitif kerana ia mungkin akan mengguris perasaan si dia. Cukup dengan melontarkan kata dengan nada lembut atau perlahan.



Also See and Read This : READ MORE
hanz

hanz

No comments:

Post a Comment

Related

Powered by Blogger.