Adakah Dia ‘The One’ Yang Anda Cari? | - Blog Hanz -
Breaking News
recent

Adakah Dia ‘The One’ Yang Anda Cari?




Hubungan cinta antara seorang lelaki dan seorang perempuan mampu untuk bertahan sehingga bertahun-tahun, apatah lagi jika kedua-kedua belah keluarga telah merestui perhubungan itu tetapi bagaimana anda ingin ketahui jika dia adalah jodoh yang dicari?


Zaman sekarang, couple atau bercinta boleh bermula seawal zaman remaja lagi tetapi bukan semua mampu untuk bertahan sehingga ke jinjang pelamin. Perselisihan faham adalah perkara biasa tetapi jika si dia tidak boleh menerima pendapat dengan hati terbuka, hubungan itu mungkin boleh terlerai di tengah jalan. Oleh itu, EH! akan memberikan beberapa tip untuk anda ketahui jika si dia adalah Mr Right yang dicari.

1. Boleh menerima seadanya
Bukan semua lelaki atau wanita mampu untuk menerima kekurangan dan kelebihan yang terdapat dalam diri anda. Ini mungkin boleh disebabkan oleh ego atau self-esteem yang rendah dan orang seperti ini tidak sepatutnya dijadikan teman hidup kerana anda tidak mahu sepanjang hidup anda diikat sepanjang masa.

2. Tidak berkira
Dalam apa juga keadaan seorang pasangan yang memahami tidak sepatutnya berkira dengan anda. Baik dari segi wang ringgit, perasaan mahupun tenaga, dia seharusnya ikhlas dalam menolong anda kerana jika cinta telah melebih segalanya he or she will be more than happy to help!

3. Sanggup bertolak-ansur
Kadang-kala dalam satu hubungan terdapat seseorang yang ingin mengawal hubungan itu dengan cara yang lembut ataupun kasar. Tetapi dalam hal ini ia sepatutnya menjadi two way street kerana anda juga pasti mempunyai pendapat sendiri yang ingin diwartakan oleh itu jangan takut atau segan untuk bersuara kerana anda juga mempunyai hak dalam hubungan itu. Jika dia tidak boleh menerimanya bermakna he is not meant for you!

4. Menghormati anda dan keluarga
Jika hormat tidak terdapat dalam kamus hidupnya maka dia bukanlah jodoh anda kerana seseorang itu seharusnya belajar untuk menghargai dan menghormati anda dan juga keluarga anda dalam apa juga keadaan. Ingat, anda berhak untuk dilayan dengan baik kerana seorang manusia mempunyai hati dan perasaan oleh itu jangan beri peluang untuk dia mensia-siakan hidup kamu.
hanz

hanz

No comments:

Post a Comment

Related

Powered by Blogger.