(MESTI BACA) Tanda Wanita Sudah Ketagihan Onani | - Blog Hanz -
Breaking News
recent

(MESTI BACA) Tanda Wanita Sudah Ketagihan Onani




Jika anda mengalami salah satu atau beberapa dari ciri tersebut, segera periksa diri anda dan berusahalah sebaik mungkin untuk mengurangkan tabiat ini. Berikut 7 tanda anda sudah ketagihan onani. Jika ada tandanya, berusaha untuk berubah secepat mungkin.
1. Menjadikan onani sebagai cara melegakan emosi
Ghairah seks kadang kadang meningkat ketika emosi sedang tidak stabil. Salah satu cara melegakan emosi ini dengan melakukan masturbasi atau onani. Jika anda selalu menjadikan onani sebagai alat melegakan emosi  atau stress anda maka ada kemungkinan anda telah ketagihan onani yang teruk.
tanda_ketagihan_onani
2. Rasa sakit pada bahagian kelamin
Aktiviti onani melibatkan rangsangan yang aktif pada bahaguan kelamin secara terus menerus. Terlalu banyak masturbasi banyak pasti akan menimbulkan kerosakan pada sensitiviti pada bahagian yang diransang terutamanya pada bahagian klitoris dan faraj. Ia juga akan menyebabkan kesan melecet pada bahagian berkenaan dan  paling teruk pembuluh darah di bahagian berkenaan rosak.
3. Rasa Malu Bersosial
Menurut kebanyakan pakar psikiatris , kesan paling ketara daripada masturbasi adalah keadaan psikologi pelaku terganggu. Kesannya adalah menurunnya tahap kepercayaan diri dan timbul rasa malu ketika berada dalam aktiviti bersosial. Kesan-kesan psikologi seperti ini biasanya terjadi mereka yang melakukan aktiviti onani terlalu kerap.
4. Obses
Seperti orang yang obses dengan makanan, maka orang yang obses melakukan onani tidak boleh menghilangkan keinginan untuk melalukan onani. Di dalam fikirannya ialah cuba mencari ruang untuk melalukan onani terutamanya apabila terangsang kerana ternampak sesuatu yang menghairahkan seperti lelaki berpakaian seksi dan sebagainya. Apabila berseorangan, tangan secara automatik melakukan onani atau merangsang bahagian alat sulit mereka.
5.  Timbul Rasa Menyesal
Mereka yang aktif melakukan onani akan merasai perasaan bersalah dan selalu berniat berhenti melakukan onani setelah melakukannya. Sayangnya niat itu timbul hanya seketika, apabila ghairah seksnya meningkat maka dia melakukan onani atau bermastubasi lagi.
6. Mengganggu hubungan
Bagi pasangan suami isteri, aktiviti onani bersama pasangan boleh dijadikan satu variasi hubungan seks yang baik jika dilakukan bersama sama. Ia dapat meningkatkan lagi kepuasan suami isteri dalam hubungan seksual. Namun, jika pasangan lebih menikmati mastubasi berbanding hubungan penetrasi. Ia akan menganggu hubungannya dengan pasangan. Ia adalah petanda masalah ketagihan onani. Mereka lebih suka bersendiri dan menikmati perasaan nikmat secara berseorangan.
7. Kesepian
Bagi mereka yang tidak mempunyai kawan untuk membuat sebarang aktiviti, mereka lebih cenderung melakukan masturbasi. Pada zaman IT kini, ramai remaja lebih suka bermain secara online dan tidak suka bergaul dengan orang lain. Mereka juga terdedah dengan pelbagai bahan seksual seperti video lucah, gambar lucah dan sebagainya. Mereka mengambil jalan mudah untuk melegakan nafsu dengan melakukan onani.  Hal tersebut terjadi kerana kesan daripada hormon dopamine yang anda keluarkan saat mencapai orgasme. Ia menimbulkan rasa selesa, seronok dan membahagiakan.
Jika anda mengalami tanda-tanda diatas. Anda sah seorang penagih onani. Ia sukar dikesan dan hanya diketahui oleh pelakunya sahaja. Ia merosakkan diri secara diam-diam.



Also See and Read This : READ MORE
hanz

hanz

No comments:

Post a Comment

Related

Powered by Blogger.