(HUKUM) Adakah Air Mani Boleh itu Boleh Diminum Atas Permintaan Suami? | - Blog Hanz -
Breaking News
recent

(HUKUM) Adakah Air Mani Boleh itu Boleh Diminum Atas Permintaan Suami?




Dalam artikel kali ini akan menyentuh tentang seks oral diantara suami isteri. Namun, suami suka agar isterinya meminum air mani yang keluar daripada zakarnya. Adakah ianya dibenarkan di dalam Islam? Ikuti jawapannya oleh Ustaz Mohd Ravi Abdullah dalam satu artikel di Utusan Malaysia.
minum_air_mani
SOALAN: Adakah air mani boleh itu boleh diminum? Sekiranya suami kita menyukainya bolehkah kita sebagai isteri mengikut kemahuannya.
JAWAPAN: Mengadakan hubungan suami isteri (jimak) adalah suatu yang fitrah bagi anak adam yang dilengkapkan dengan nafsu. Di antara matlamat nikah juga adalah menghalal yang haram.
Zina haram manakala persetubuhan selepas nikah adalah halal. Maka persetubuhan juga dikira ibadat. Ini kerana menyalurkan nafsu pada tempat yang halal tanpa menyalahgunakannya juga dikira ibadat. Dalam masa yang sama dapat menyelamatkan diri daripada terlibat dalam perkara-perkara yang terkutuk.
Justeru dalam mengadakan hubungan kelamin adalah dituntut supaya pasangan suami isteri memelihara batasan akhlak di antaranya menutup badan, dimulakan dengan bismillah atau doa dan diakhiri dengan tahmid memuji Allah.

Diriwayatkan oleh Aisyah r.a. dengan memberitahu perihal Rasulullah s.a.w ketika melakukan hubungan kelamin: Apabila Rasulullah s.a.w mencampuri isteri-isterinya, Baginda akan menutup kepala. Dalam riwayat yang lain Baginda menutup seluruh badan Baginda ketika mencampuri isteri-isteri Baginda.
Perbuatan meminum air mani suami adalah sesuatu yang tidak berakhlak dan menunjukkan kerakusan di dalam mengadakan hubungan kelamin. Mungkin itu budaya masyarakat Barat dan bukan budaya masyarakat Islam.
Walaupun air mani itu tidak najis tetapi ia keluar daripada saluran yang sama keluarnya air kecil. Maka datangilah isteri dengan cara yang halal. Biarpun jimak itu sesuatu yang memuaskan nafsu tetapi ia boleh menjadi ibadah yang diberkati Allah s.w.t jika dipelihara pada batasannya.
Kesimpulannya
Jangan melampaui batas walaupun ia atas permintaan suami. Isteri berhak menolaknya kerana ia melampaui batas jika dilakukan.




Also See and Read This : READ MORE
hanz

hanz

No comments:

Post a Comment

Related

Powered by Blogger.