Khairy Jamaluddin | - Blog Hanz -
Breaking News
recent

Khairy Jamaluddin

Dewan kecoh Khairy cabar Anwar buat DNA



KUALA LUMPUR: Dewan Rakyat semalam menjadi medan bertikam lidah antara Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat terutama dua pemimpin muda, Khairy Jamaluddin dan Mohamed Azmin Ali, berhubung siasatan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa sudah diketahui oleh Khairy yang juga Naib Ketua Pemuda Umno.

Pertikaman lidah bermula apabila Khairy dengan lantang menggesa Anwar membuat ujian asid deoksiribonukleik (DNA) serta menyerahkannya kepada polis bagi membantu siasatan kes tuduhan liwat yang dihadapinya.

Beliau berkata, Anwar perlu menghadapi kebenaran dengan menghormati undang-undang negara dan memberi keterangan serta memberi contoh DNA beliau kepada polis.

"Kita tidak boleh memaksa mana-mana pihak untuk memberi sampel DNA (tapi) kalau tidak takut kepada kebenaran, saya harap Anwar tampil hari ini. Kalau berani dan benar, beri sampel DNA untuk diuji sama ada laporan polis itu betul atau tidak. Ini penting," katanya ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2008) 2008.

-Berita Harian-
hanz

hanz

No comments:

Post a Comment

Related

Powered by Blogger.