Kenapa mesti nikah di thailand? | - Blog Hanz -
Breaking News
recent

Kenapa mesti nikah di thailand?



Penyanyi dan pelakon wanita yang juga bekas isteri kepada pemain bola sepak kebangsaan yang terkenal di zaman 90-an dulu, Haleeda dikesan sudah bernikah di negara jiran dengan seorang pelakon yang pernah membintangi beberapa filem termasuk Sembilu.

Sumber itu berkata, berikutan penafian yang dibuat pelakon itu, pihak jabatan agama sudah bersiap sedia untuk menyerbu rumah pelakon wanita berusia 38 tahun itu berdasarkan aduan daripada pengadu, tetapi pada petang hari yang sama pelakon lelaki berusia 40-an itu datang ke pejabat agama bagi membuat pengakuan serta menunjukkan sijil nikah mereka.


“Cuma yang menjadi kesalahan mereka bernikah di luar kariah masjid tempat mereka bermastautin tanpa kebenaran Pendaftar Nikah, Cerai dan Rujuk,” katan pegawai JAIS.
Pelakon lelaki berkenaan ketika datang untuk membuat pengakuan terbabit, turut menunjukkan sijil nikah dikeluarkan di Thailand dan selepas menelitinya pegawai di pejabat agama itu berpuas hati mereka sudah bernikah serta menyerahkan kes pernikahan luar kariah itu kepada pihak mahkamah. Kes itu kemudian dirujuk kepada Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan untuk pendakwaan dan bakal dikenakan denda.
hanz

hanz

1 comment:

  1. :) :) :)
    nak ngelak birokrasi sebenarnya.. terus pi nikah ja kalau kat siam sana tu
    terbaeekkk!!!!

    singgah dari mknace unlimited

    ReplyDelete

Related

Powered by Blogger.