Penerangan Mengenai Air Mani, Air Mazi Dan Air Wadi | - Blog Hanz -
Breaking News
recent

Penerangan Mengenai Air Mani, Air Mazi Dan Air Wadi

AIR MANI

Pandangan mahzab terhadap air mani -Air mani lelaki dan wanita dianggap najis menurut mazhab Hanafi dan Maliki.Namun Mazhab Syafie dan Hanbali pula mengganggapnya suci.

Maksud Air Mani -Air mani ialah cecair putih pekat yang keluar apabila sampai kepada kemuncak syahwat. Ia bukan najis tetapi hendaklah mandi wajib bagi mensucikannya untuk membolehkan seseorang itu menunaikan ibadat..

Bagaimana Air Mani boleh keluar - Air Mani ni takkan keluar kalau tak diberi ransangan pada alat syahwat.Mana boleh keluar macam tu je.Betul tak? Takkan la korang dah besar2 pun tak tahu.Nak aku jelaskan gak ke bagi lelaki?Tak payah la kan..sendiri mau fikir la..buat malu je kang..

Hukum jika keluar Air Mani - Hukumnya adalah wajib untuk mandi wajib seperti ayat penerangan aku kat atas ni.Kalau mandi wajib pun tak reti.Pergi masuk sekolah rendah agama balik.Malu la weh kalau tak tahu!Takpun pergi amik kelas agama.Ini bukan suatu perkara yang boleh dimain2kan kerana tak sah segala ibadat jika badan tak suci dari hadas.Faham?



AIR MAZI

Pandangan Air Mazi menurut Mazhab -Semua lama bersetuju yang air mazi ialah sejenis najis. Hasilnya, majoriti pandangan ulama yang menyatakan menelan dan menghisap termasuk cecair mazi ini haram atau makruh berat. para ulama juga menegeaskan bahawa perlu membasuh dengan segera jika terkena air mazi tadi.Mazi dianggap najis lain yang kotor dalam islam, justeru haram memakan tahi atau meminum air kencing.

Maksud Air Mazi - Air Mazi ialah cecair jernih yang keluar disebabkan rangsangan ketika mukaddimah syahwat. Ia adalah sejenis najis

Bagaimana Air Mazi boleh keluar -Selain daripada pandangan yang memberangsangkan (terutama lelaki..lain kali mata jangan galak sangat!!..haha) banyak lagi sbb kenapa aiar mazi boleh keluar. Antaranya ialah ketika membuang air besar atau kecil.Air Mazi terhasil apabila otot lantai pelvis tercengkam apabila meneran.Kadangkala cecair daripada pundi prostat juga akan terkeluar ketika membuang air besar. Ia berlaku apabila najis yang turun melalui usus menekan pundi prostat dan cecair akan terkeluar menerusi saluran kencing.Warnanya jernih atau kelabu kekuningan.Semua perubahan ini adalah semula jadi dan bukannya penyakit..Seterusnya air mazi juga boleh terhasil semasa seseorang itu bermimpi yang menyebabkannya apabila terjaga dia terasa sesuatu cecair telah keluar,ini juga adalah sejenis air mazi.

Maklumat tambahan tentang Air Mazi - Bagi mereka yang selalu melakukan seks oral.Anda disarankan utk menghentikan perbuatan tersebut..Perbuatan seks oral ini adalah diharamkan termasuk dalam fatwa islam di Malaysia. Di ingatkan sekali lagi,air mazi adalah HARAM utk ditelan dan ianya ADALAH NAJIS.Walaupun ada yang beranggapan bahawa yang ditelan oleh pasangan mereka adalah air mani ( suci ) tetapi bukankah sebelum keluarnya air mani itu disertakan sekali dengan air mazi?Korang fikir balik…faham?


Hukum jika keluar Air Mazi - Tidak perlu mandi wajib.Tetapi jika ingin solat hendaklah menyucikan diri dan mengalas sesuatu kepada pakaian dalam jika berada di luar untuk beribadat.


AIR WADI

Maksud Air Wadi - Adalah air putih kental yang keluar dari kemaluan seseorang setelah kencing..

Bagaimana Air Wadi boleh keluar - Kadangkala air wadi boleh terhasil akibat letih atau mengangkat sesuatu yang berat selain drpd bekerja di siang hari ( mungkin ketika di waktu yg terik)


Hukum jika keluar Air Wadi - Keluarnya air wadi maka terbatallah segala wuduk termasuk ibadat.Ianya sama seperti air mazi.Cara untuk membersihkannya ialah dgn mencuci kemaluan dan ambil semula air wuduk kembali jika ingin solat.



HOT SITE --> http://www.schoolloansconsolidation.co.cc
hanz

hanz

No comments:

Post a Comment

Related

Powered by Blogger.