Hisap Dadah Kerana Terikut Kawan-Kawan | - Blog Hanz -
Breaking News
recent

Hisap Dadah Kerana Terikut Kawan-Kawan


I.C.U. (bukan nama sebenar) dan Mat The Gaytics (mmg nama sebenar) ialah dua sahabat pengisap dadah yg tegar. Ntah camne, satu hari mereka telah kantoi dgn polis dan disumbat 2 minggu ke dalam lokap. Akhirnya mereka dibawa ke mahkamah utk perbicaraan..

Hakim (ni hakim mahkamah, bukan Encik Loqman Hakim!) melihat dua anak muda harapan bangsa, yang hanyut dalam pergaulan.

Hakim : Iskk.. Iskk.. Kamu ni masih muda dah mengisap dadah.. Kamu tak sayang keluarga kamu ke?

I.C.U. : Maafkan kami Yang Arif.. Kami terikut kawan-kawan..

Mat : Iya Yang Arif.. Kami dah insaf.. Kami janji takkan buat lagi..

Hakim tersentuh bila membayangkan anaknya yang seusia mereka. Setelah berfikir sejenak, Hakim lalu mengambil keputusan.

Hakim : Baiklah.. Kali ini saya lepaskan kamu.. tapi dengan SATU syarat. Kamu dikehendaki memujuk kengkawan kamu yg lain, yang sama menagih supaya berhenti dalam masa seminggu ini! Isnin depan kamu mesti ke mari semula utk memberi laporan!

Seminggu kemudian..

Hakim : I.C.U. .. Bagaimana dengan hasil kerja kamu?

I.C.U. : Yang Arif.. Seminggu ini saya berhasil memujuk teman-teman saya sebanyak 17 orang untuk berhenti mengisap dadah..

Hakim : 17 orang? Bagus.. Hebat... Bagaimana caranya?

I.C.U. : Begini Yang Arif.. Saya buat 2 bulatan. 1 besar dan 1 kecik. Lalu saya jelaskan bulatan yang besar itu adalah otak sebelum mereka mengisap dadah... sedang yg kecik itu otak setelah mereka mengisap dadah..

Hakim : Bagus... Bagus... Bagaimana pula dgn awak, Mat?

Mat : Saya pulak.. telah berjaya memujuk 156 kengkawan saya, Yang Arif!!

Hakim : (Terperanjat) 156??? Wowww!! Bagaimana caranya ?

Mat : Sama mcm I.C.U. buat, Yang Arif... Saya juga lukis 2 bulatan.. 1 bulatan kecik, 1 lagi bulatan besar..

Hakim : Terbalik pulak.. pastu?

Mat : Tapi saya cakap.. yang kecil ini lubang punggung sebelum masuk lokap... dan yang besar selepas masuk lokap..

Hakim : Awwwwwwww.. Mat The Gaytics ni..


HOT SITE --> http://www.schoolloansconsolidation.co.cc
hanz

hanz

No comments:

Post a Comment

Related

Powered by Blogger.