keputusan akhir konsert Akademi Fantasia 8 (AF8) | - Blog Hanz -
Breaking News
recent

keputusan akhir konsert Akademi Fantasia 8 (AF8)

Keputusan rasmi Konsert Final AF8

1. Juara : Shahir
2. Naib Juara : Adira
3. Tempat Ke-3 : Daus
4. Tempat Ke-4 : Maulana
5. Tempat Ke-5 : Iwan



HOT SITE --> http://www.schoolloansconsolidation.co.cc


Begitulah keputusan undian penonton di Malaysia, Singapura dan Brunei. Yang akhirnya menjadi pilihan mereka untuk bergelar juara musim kelapan Akademi Fantasia adalah anak muda kelahiran Kampar, Perak yang bernama Ahmad Shahir bin Zawawi. Bagi yang mengikuti perkembangan AF8 sejak konsert ke-9 minggu lepas, sudah pasti kemenangan Shahir sesuatu yang dijangkakan, apabila melihatkan pada pendapat majoriti peminat AF. Bila diimbas kembali perjalanan Shahir sepanjang 10 minggu berlangsungnya pertandingan ini, sesuai rasanya jika digelarkannya sebagai 'comeback kid'.

Meskipun dirasai panel juri tetap sebagai mempunyai pakej untuk melangkah ke malam kemuncak AF, namun gara-gara undian yang tidak mencukupi, Shahir telah tersingkir dari pertandingan pada minggu ketujuh. Namun, anak muda berusia 22 tahun ini mendapat talian hayat keduanya melalui AF Masuk. Dan nampaknya, Shahir tidak mensia-siakan peluang yang diberikan.

Walaupun persembahan pertamanya pada malam ini kurang menyerlah - memetik komen Adlin Aman Ramlie, mungkin disebabkan lagu barunya, "Kebahagiaan Dalam Perpisahan" yang terasa lama - tetapi lagu keduanya, "Biru Mata Hitamku", nyanyian asal Wings, berjaya menonjolkan dirinya.

Berjaya memberi nafas baru kepada lagu klasik Wings tersebut, Shahir pada ketika itu, berjaya mengenepikan dengan mudah pesaing-pesaingnya yang lain, iaitu Adira, Daus, Maulana dan Iwan. Shahir yang gagal mengawal emosinya sebaik saja diumumkan sebagai juara AF8, membawa pulang, antara lain, wang tunai berjumlah RM200,000, sebuah kereta Peugeot 207 dan sebuah telefon bimbit LG Prada.

Gelaran naib juara jatuh kepada Adira atau nama penuhnya, Siti Adira bt Suhaimi. Anak kelahiran Sabah yang berusia 19 tahun ini membawa pulang wang tunai RM100,000 di samping hadiah lain. Tempat ketiga dengan wang hadiah sebanyak RM25,000 dimenangi Daus (Muhd Shahril Firdaus bin Eli) sementara Maulana (Muhd Firdaus Maulana Mohamed) dan Iwan (Emirza Awan Zulazrin Chew), masing-masing menduduki tempat keempat dan kelima. -Gua
hanz

hanz

No comments:

Post a Comment

Related

Powered by Blogger.