Movie Ketika Cinta Bertasbih – Download Sekarang.. | - Blog Hanz -
Breaking News
recent

Movie Ketika Cinta Bertasbih – Download Sekarang..



Diangkat dari novel karya Habibburahman El Shirazy. Ketika Cinta Bertasbih terdiri dari 2 siri dan popular di kalangan para pecinta buku tanah air. Hingga kini lebih dari 1 juta naskah novel tersebut telah terjual.

Ketika Cinta Bertasbih berkisar tentang perjalanan seorang pemuda, Azzam (M. Cholidi Asadil Alam), seorang mahasiswa Indonesia yang menuntut ilmu di Universiti Al Azhar Cairo-Mesir. Kuliahnya tertunda selama 9 tahun setelah ayahnya meninggal dunia, demi menyara diri dan keluarganya di Solo, Azzam menjalankan perniagaan bakso dan tempe di Cairo-Mesir sehingga ia menjadi terkenal di kalangan KBRI di Cairo, dan mempertemukannya dengan Eliana (Alice Norin), gadis cantik-modern, putri Dubes RI di Mesir.

Perjalanan hidup dan cinta Azzam yang berliku tidak sekadar memberikan pencerahan jiwa namun mengajak penonton untuk lebih mendalami rahasia Illahi dan makna cinta sejati. Kehadiran Anna (Oki Setiana), seorang wanita Islami yang menggoda hati Azzam menjadi unsur yang mengikat keduanya dalam misteri cinta yang dikemas dalam sudut pandang yang sangat berbeza dari film-film drama romantis yang lain. Disamping itu, adiknya bernama Husna (Meyda Sefira), serta Furqan (Andi Arsyil)-teman kuliahnya yang juga berasal dari Indonesia merangkumi perjalanan hidup Azzam menjadi sebuah cerita yang sangat bernilai.

Seluruh cerita dalam novel dihidupkan dengan penggambaran dari lokasi sebenarnya di Cairo-Mesir. Termasuk KBRI di Mesir, Sungai Nil, bahkan Universiti Al Azhar yang selama ini tidak membenarkankan film asing melakukan shooting di lokasi tersebut. Separuh mahasiswa Indonesia asli yang menimba ilmu di Universitas Al Azhar Cairo-Mesir juga terlibat dalam proses pembuatannya.

Terimalah Ketika Cinta Bertasbih the Movie..

Download :

Mirror 1 : Ketika Cinta Bertasbih – Megaupload

Mirror 2 : Ketika Cinta Bertasbih – Hotfile

Discription Movie – format mkv (350 MB)

Untuk menonton cerita ini anda mestilah mempunyai codec yang betul.

amda boleh mendownloadnya di sini : K-Lite Codec
hanz

hanz

No comments:

Post a Comment

Related

Powered by Blogger.