(TERKINI) Tarikh Rasmi Keputusan SPM 2015 Diumumkan | - Blog Hanz -
Breaking News
recent

(TERKINI) Tarikh Rasmi Keputusan SPM 2015 Diumumkan




TARIKH Rasmi Keputusan SPM 2015 Diumumkan. Pelajar Tingkatan 5 pasti menunggu dengan penuh debar Result keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2015 yang telah diadakan pada 2 November hingga 8 Disember yang lalu. 


Semakan Keputusan SPM 2015 Online Dan SMS dijangka akan diumumkan pada awal Mac 2016 atau lebih awal dimana pada tahun lepas ianya telah diumumkan pada 3 Mac 2015.
 Tarikh rasmi akan diumumkan di media massa dan juga di Portal Rasmi KPM di Bahagian Pemberitahuan atau E-Perkhidmatan Berkala dan juga diLembaga Pperiksaan Malaysia.
Semoga pelajar yang menduduki SPM 2015 akan mendapat keputusan yang cemerlang bagi membolehkan untuk memohon kemasukan ke IPTA melalui Permohonan UPU 2016 Ke IPTA, Politeknik dan ILKA.

Semakan Keputusan SPM 2015 Online Dan SMS

Berikut disertakan cara-cara membuat semakan keputusan SPM 2015 melalui online dan SMS selepas pengumuman tarikh rasmi oleh KPM. 

Semak Keputusan SPM 2015 Online Dan SMS

  1. Calon-calon boleh mendapatkan keputusan peperiksaan SPM 2015 mereka dari sekolah masing-masing selepas 10 pagi pada tarikh keputusan SPM diumumkan. 
  2. Semakan keputusan SPM boleh di buat secara online di Lembaga Peperiksaan Malaysia
  3. Calon persendirian akan dimaklumkan melalui pos atau mereka boleh menghubungi Jabatan Pendidikan Negeri tempat mereka mendaftar dahulu
  4. Semakan melalui SMS. KPM menyediakan perkhidmatan semakan keputusan peperiksaan SPM melalui mySMS 15888 
 Taip SPM <jarak> Nombor kad pengenalan (K.P) <jarak> Angka Gilirandan hantar SMS ke 15888
Perkhidmatan tersebut akan diaktifkan bermula 10 pagi. Pengguna akan dicaj 15 sen untuk setiap penghantaran dan 20 sen untuk penerimaan SMS.

Semoga Tarikh Rasmi Keputusan SPM 2015 Diumumkan ini dapat membantu pelajar dalam merancang dalam mempersiapkan permohonan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi.



Also See and Read This : READ MORE
hanz

hanz

No comments:

Post a Comment

Related

Powered by Blogger.